Divat/Divathírek, Divat/Szépség, Egyéb kategória

Illik, nem illik – Mit vegyünk fel home office-ban?

Sajnos úgy tűnik, hogy egy ideig még téma marad a home office, azaz, a  távmunka. Bár több cikk is megjelent arról mit viseljünk otthoni irodánkban, milyen öltözetben üljünk képernyőnk elé, mégis úgy tűnik, hogy nem árt továbbra is foglalkozni ezzel a témával.

Sokan nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy otthonról dolgozzanak, de a járvány most mégis erre kényszeríti őket. Ki a díványt, ki az étkezőasztalt választja „főhadiszállásának”, ami első hallásra kényelmesnek tűnhet. „Fel a jogging ruhát, a kapucnis pólót és indulhat a munka!” – mondják és teszik ezt sokan. Inkább ne tegyék! Számos tanulmány bizonyítja, hogy sokkal hatékonyabb az otthoni munkavégzés abban az esetben, ha azt megfelelően, megfelelő körülmények között végzik. Itt mindjárt felvetődik a kérdés: mi számít megfelelőnek?

Elsőként nézzük, milyen ruhát viseljünk home office – ban?

Elsőszámú szabály: ne dolgozzon pizsamában!

Higgyék el, a megjelenés ilyen körülmények között sem lényegtelen. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy kényelmetlen kiskosztümben vagy öltönyben üljünk a számítógépünk előtt, legyen bármilyen felelősségteljes is a munkánk, a beosztásunk. Rendben, de akkor mi a teendő? Mi a teendő például egy video konferencia során? Ha főnök/nő az illető, akkor talán a konferencia idejére felveheti, az öltönyt, a kosztümöt vagy a blézert, de nem mindenképpen. Eldöntendő kérdés, hogy a ruha kényelmes legyen, vagy inkább jól nézzen ki, az online tanácskozás alkalmával.

Előfordulhat video hívás a kollégákkal és a főnökkel. Ilyenkor vegyen fel valami egyszerűt és ésszerűt. Gondolja át, mennyi látszik önből a képernyőn! Valószínűleg csak az arca és a felsőteste. Tehát elméletileg akármilyen lehet a nadrág és a bolyhos papucs is, én mégsem ajánlom ezt. Előfordulhat, hogy beszélgetés közben fel kell állnia valamiért és nem szerencsés, ha akkor a munkatársak egy tarka bermudát vagy egy pizsama nadrágot látnak. Ne viseljen semmi szuper divatosat, csak valami ésszerűt!

Senki sem várja el, hogy otthon egy blézerben üljön az íróasztalánál. De vegyen fel például egy kellemes, kényelmes ruhát, kötött pulóvert, vagy egy kardigánt,  ami helyettesítheti a blézert. A garbó vagy a V-nyakú pulóver általában egy kicsit komolyabbnak tűnik, mint egy kerek nyakú, de azért az is teljesen rendben van.

De, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, bemutatok Megla Rózsa divattervező NAVONA fashion kollekciójából néhány remek home office öltözetet.

Első számú kedvencem ez a kényelmes, vékony szövet overall.

Ugyancsak jó választás ez a fiatalos, kockás aszimmetrikus vidám, kockás tunika.

Videokonferenciához lehet ajánlani ezt az elegáns kiskabátot ruhával vagy toppal és szoknyával.

Ez az a ruha, amiből ki lehet bújni, ha úgy döntöttünk vége az otthoni „munkaidőnek”.

Mindent összevetve érdemes home office – ban is igényesen öltözködni. A NOVONA fashion kínálatában tehát, nemcsak a korábbi cikkemben bemutatott kabátok, hanem minden alkalomra szebbnél-szebb ruhák közül lehet válogatni.

Aki tehát az igényes, eleganciát szereti, bátran keresse a NAVONA Szalont (Budapest, 1054 Hold u 21. 3. em. Tel: 36/ 20-951-1939, www.navona-fashion.com), ahol a tervezőnő kedves és szakszerű kiszolgálásával és tanácsaival találkozik!

Még néhány tipp az otthoni munkavégzéshez

Mindig legyen rendben a haj! Sokan úgy gondolkodnak, ha otthonról dolgoznak: „Senki sem lát engem, nem érdekel. ” De mi van, ha hirtelen bejön egy video hívás? A kócos megjelenés nem vet senkire sem jó fényt.  Kapucni vagy sapka sem jó megoldás. Ha gyorsan zsírosodik valakinek a haja és nem akar minden nap hajat mosni, akkor jó szolgálatot tehet a száraz sampon. Hosszú haj esetén össze lehet fogni a hajat, vagy lehet egy modern kis kontyot csinálni. Ez gyorsan kész és praktikus is, mert a haj nem lóg az arcba, amikor otthon az ebédlőasztalnál a laptop fölé hajol.

Fontosak lehetnek a szokások is, melyeksegítenek abban, hogy szokatlan helyzetekben is rutinszerűen folyjon a munka. Aki mindig rúzsozza magát a munkahelyén, kontaktlencsét hord szemüveg helyett, esetleg magas sarkú cipőt, akkor csinálja otthon is azt, ha úgy tetszik!

Az ilyen szokások megtartása automatikusan „munkahelyi légkört” teremt a nappaliban. És amikor a munka véget ér, leteheti, leveheti ezeket a rekvizitumokat, úgy, mint amikor hazaér a munkából. Ez világosan jelzi, hogy vége a munkának.

Végül, de nem utolsó sorban gondolni kell a munka környezetére is!

Nemcsak a ruha fontos, hanem az is, ki, hogyan és hol ül. Persze, a kanapén dolgozni kényelmes, és ha ott jobban megy a munka, hát legyen! De: elővigyázatosságból rendbe kell tenni az ebédlő -, vagy az íróasztalt, hogy szükség esetén gyorsan oda lehessen költözni, még akkor is, ha úgy gondolja, hogy a csapatából senkinek nem jut eszébe videokonferenciát indítani. De mi van, ha mégis megtörténik? Akkor kollégái szemében csak a káosz képe marad meg. Az sem igazán kellemes látvány, ha a háttérben mosatlan edények vagy palackok sokasága látható. Egyébként is, egy jól szervezett, rendezett környezetben sokkal jobban lehet koncentrálni a lényeges dolgokra.

Ács Klára

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük